Elektronikus Könyv és Nevelés

VIII. évfolyam, 2006/2. szám

Rovatok

Könyvtár

Olvasáspedagógia

Tankönyv – taneszköz

Ifjúsági irodalom

Oktatástörténet

Kitekintés

Hírek

Tartalomjegyzék

 

Balogh Mihály: Mustra

 

 

 

Könyvtár

 

 

 

Fehér Katalin: Hazatértek a sárospataki könyvek

 

 

 

Jáki László: Adalékok a gimnáziumi ifjúsági könyvtárak helyzetéhez 1920 és 1944 között

 

 

 

Goda Beatrix: Gulyás Pál

 

 

 

 

 

Olvasáspedagógia

 

 

 

Valaczka András: Kötelező a kötelező? Mit gondolunk a házi olvasmányokról ma?

 

 

 

Balogh Mihály: Interjú Pais Istvánnal

 

 

 

 

 

Tankönyv – taneszköz

 

 

 

Koller Lászlóné: Milyen legyen a jó tankönyv?

 

 

 

Eőry Vilma: A jó tankönyv nyelvi követelményeinek rendszerezése     

 

 

 

Hárman (Finánczy Ernő – Gyulai Ágost – Kemény Ferenc) a jó tankönyvről

 

 

 

Frank Gabriella: Mit tanulnak a magyar történelemről a finn diákok?

 

 

 

Pátrovics Péter: Mi és Ti. Magyarország képéről a lengyel történelemkönyvekben     

 

 

 

Graziani Borbála: A magyar történelem egy olasz tankönyvben     

 

 

 

Bolyó Judit: Urálon innen és túl

 

 

 

Szabó Károly: Tankönyvek és tárgyilagosság. Trianon megítélése három korszak középiskolai történelem tankönyveiben     

 

 

 

Vajda Kornél: Egy több mint rendhagyó filozófiatörténetről

 

 

 

Jáki László: Folyóirataink jelene és jövője

 

 

 

 

 

Ifjúsági irodalom

 

 

 

Ittzés Mihály: Weöres Sándor gyermekversei zenei tükörben

 

 

 

Stiblár Erika: Miért a népmese? – egy pszichológus érvei

 

 

 

Jáki László: Kamaszkrónika

 

 

 

Nagy Attila: Felhívás a Népmese Napja megrendezésére 2006. szeptember 30-án

 

 

 

Rigó Béla: Levél a könyvtárosoknak

 

 

 

 

 

Oktatástörténet

 

 

 

Sedlmayr Krisztina: Kiállítás a kézimunka tanításáról

 

 

 

Vésnökök és mesterek

 

 

 

Boros Imre: Állandó iskolatörténeti kiállítás a Kőtelki Általános Iskolában

 

 

 

Nádasi András: Modellek a természettudományos jelenségek és fogalmak szemléltetéséhez

 

 

 

 

 

kitekintés

 

 

 

Árkos Iván: Digitális ismeretközlés – EU kompatibilitás

 

 

 

Kitekintés

 

 

 

 

 

Hírek

 

 

 

 


 

 

E számunk szerzői

Árkos Iván

szerkesztő, BME OMIKK, Budapest

Balázs László

ny. tanár, Vác

Balogh Mihály

ny. főigazgató, OPKM, Budapest

Bolyó Judit

Mexikóváros

Boros Imre

ny. iskolaigazgató, Kőtelki Általános Iskola, Kőtelek

Dr. Eőry Vilma

tudományos főmunkatárs, MTA Nyelvtudományi Intézet, Budapest

Dr. Fehér Katalin

főiskolai tanár, ELTE TFK, Budapest

Frank Gabriella

igazgató Ped. Intézet és Helyt. Gyűjt., Budapest, XIX. ker.

Goda Beatrix

könyvtáros, OPKM, Budapest

Graziani Borbála

könyvtáros, Lovag utcai Ált. Iskola, Budapest

Hrabovszki János

gyűjteménykezelő, OPKM, Budapest

Dr. Ittzés Mihály

tudományos kutató, Kodály Intézet, Kecskemét

Dr. Jáki László

osztályvezető, OPKM, Budapest

Dr. Koller Lászlóné

elnök, Tankönyves Vállalkozók Országos Testülete, Budapest

Dr. Nádasi András

főosztályvezető, OPKM, Budapest

Pallos Zsuzsanna

könyvtáros, OPKM, Budapest 

Dr. Pátrovics Péter

egyetemi adjunktus, ELTE BTK, Budapest

Reményi Ildikó

muzeológus, OPKM, Budapest

Dr. Sedlmayr Krisztina

muzeológus, Magyar Nemzeti Múzeum, Budapest

Stiblár Erika

iskolapszichológus, Őrbottyán

Szabó Károly

könyvtáros, OPKM, Budapest

Vajda Kornél

szerkesztő, OSZK, Bp.

Valaczka András

felelős szerkesztő, Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest


Nyomtatható változat  |  Fel  ]